kolmapäev, 8. veebruar 2017

5.Martin Kutmani mälestusvõistlused



Kui minult küsida, milline võistlus on mulle isiklikult talve kõige olulisem, siis vastus on väga lihtne - Martin Kutmani mälestusvõistlused. Seda väga lihtsal põhjusel. Martin Kutman oli minu treener aastatel 2003-2012.

Tartu Ülikooli õppima asudes vahetasin ka treenerit. Martin Kutman võttis mu oma treeninggruppi vastu suure rõõmuga. Tema juurde treenima asudes oli mu kõrgushüppe rekord 1.80 (olin viimased 3 aastat niipalju hüpanud). Tema käe all viisin rekordi 2 meetri ja 10 sentimeetrini. Oma parimad sportlase aastad veetsin just tema juures treenides. Ta ei olnud mitte ainult väga hea treener, ta oli sõber, jutukaaslane ning inimene, kes sind igal ajal oli valmis kuulama. Mäletan, et lahkusin kergejõustikuhallist tihti peale 21 õhtul, sest pärast trenni rääkisime vähemalt tunnikese veel juttu. Lisaks kõik suvised laagrid Käärikul ja pikad telefonikõned, kui ülikooli lõpetamise järel tagasi Pärnusse kolisin, ent koostööd temaga jätkasin. Kui peaksin temast pikemalt juttu tegema, räägiksin tunde ja tunde. Neid seiklusi ja elamusi ei ole võimalik paari lausesse kirja panna. Mul on väga vedanud, et elu mind sellise Treeneriga kokku viis.

Esimene mälestusvõistlus toimus 5.veebruaril 2013.aastal. Olin ise kogu sisehooaja vigastustega hädas, ent sellel võistlusel lihtsalt pidin kaasa tegema. See oli mu elu kõige emotsionaalsem võistlus. Väga kehva füüsilise ja tehnilise vormi pealt suutsin emotsioonide toel hüpata 2.05 ja tulla sellega kolmandaks. Pean seda medalit üheks kõige hinnalisemaks oma kollektsioonis.


Aastate jooksul on mitmed mu õpilased Kutmani mälestusvõistlustel kaasa teinud. Esimestel mälestusvõistlustel tegi kaasa Rait Veesalu, kes meeste 60 meetri jooksus sai ajaks 6,94. Põhiprogrammile lisaks oli kavas lastevõistlus, kus edukalt esinesid Elisa ja Ethel.

Aasta oli siis 2013. Elisa ja Ethel olid 1.Martin Kutmani mälestusvõistluste lastevõistlusel väga edukad

Ka sel aastal on meie sportlased nendel võistlustel esindatud. Võistlustel osalevad koguni 7 riigi sportlased ning oma hooaja avastardi teeb ka Eesti parim kergejõustiklane Ksenia Balta, kes osaleb naiste 60 meetri jooksus. Meeste 60 meetri distantsil proovib väga kiirete vastastega mõõtu Henri, kelle isiklik rekord on sel talvel joostud 7,01. Lisaalana on kavas noorte teivashüpe (sünniaastaga 2002 ja nooremad). Seal teevad kaasa poiste arvestuses Mikk ja tüdrukute arvestuses Carlyn ja Martha-Liset.

Esialgu pidi noorte teivashüpe algama 13.30, aga täna teatas korraldaja mulle, et võistlejate rohkuse tõttu tõsteti algusaeg 13.00 peale. Võistluste põhiprogramm algab 16.15 ja lõppeb 19.45 algava naiste 60 meetri jooksu finaaliga. Pärast seda alustame ka tagasisõitu!

Võistluste ajakava on siin: http://www.jooks.ee/et/kergejoustik/ajakava

Väljasõit meie kergejõustikuhalli eest neljapäeval kell 9.00. Kuna päev tuleb pikk, siis palun varuda kaasa pisut süüa (kindlasti sööme ka sooja toitu enne tagasitulemist). Kaasa pikad dressid, lühike võistlusriietus, Altiuse särk, naelikud, tossud.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar