pühapäev, 20. märts 2016

Laager Falesias

Reis Portugali oli lühidalt öeldes pikk, igav ja äärmiselt tüütu. Nagu alati. Meie lend väljus Riia lennujaamast 11.25, Pärnust väljusime juba 6.00 varahommikul. Vahepeatus oli meil Londonis, kus me maandusime kella kahe ajal päeval. Seejärel tuli 7 tundi oodata järgmist lendu. Londoni lennujaamas saime ka meeldiva üllatuse osaliseks, kui seal maandus ka kuuekordne Saksamaa jalgpalli meister Borussia Dortmund, kellel oli järgmisel päeval ees ootamas Euroopa Liiga mäng Inglismaal. Hans ja Henri said ka mõned pildid koos mängijatega teha. Selliseid kuulsusi tihti just ei kohta, seega jääb see reis vähemalt meelde.

Portugalis maandusime kell 10 õhtul. Seejärel viis tellitud transport meid majutusse, kus seadsime end sisse. Magama saime kella 1 ajal öösel. Hommikul ärgates ja rõdule minnes aga silm puhkas. Vaade oli imeline ja päike ning sinine taevas andsid koheselt energiat juurde.

Meie maja on kolmekordne, tubades elame kahe või kolme kaupa. Maja juures on bassein, esimest korda soojendusega! Seega saame veemõnusid rohkem nautida kui senistes laagrites. Ilmad on siin olnud head, suurem osa ajast paistab päike ja sooja on reeglina 17-18 kraadi. Paaril õhtul on tulnud ka vihma, aga selleks ajaks on meil trennid juba tehtud ja seega ei pane seda väga ka tähele.

Treeningtingimused on siin väga head. Jooksukrossi rada asub meist ca 1 km kaugusel, ring on ca 2 km pikk koos tõusude ja languste ning pikkade sirgetega, kus saab joosta nii üles- kui ka allamäge. Samal ringil on toimunud ka Euroopa krossijooksu meistrivõistlused. Rand on veel ligikaudu 1km kaugusel jooksurajast, aga selle külastamine on elamus omaette. See rand on valitud ka Euroopa parimate randade hulka. Eile tegime seal esimese trenni. Randa pääsemiseks peab kõndima alla mööda pikki treppe, neid trepiastmeid kasutasime usinalt oma treeningus ära ka.

Enne laagrit oli paljudel üle nädala aja aktiivset puhkust, kus igaüks tegeles ise sellega, kuidas ta end vormis hoiab. Seetõttu oli laagri algus üpris konarlik ning mitmed meie noored olid ilmselgelt vormis väljas. Kolmandaks päevaks on saanud enamvähem kõik end liikuma, üritame seisu muidugi veel parandada.

Äratus on meil reeglina 8.30, 8.45 teeme jalutuskäigu krossirajale, seal kergelt võimleme ning jookseme siis majutusse tagasi, kus igaüks peab mõistagi ka basseinist läbi käima. Kui meil on päevas kaks trenni, siis esimene on kavas tavaliselt 11 ajal, teine kell 17. Pimedaks läheb siin 19 ajal. Öörahu on meil 23.

Karl teeb grupist eraldi trenni, sest tema jooksu kilometraaži  teised välja ei kannata :) Lisaks on tema koormused loomulikult teisel tasemel. Teistega teeme koos, nooremad saavad pisut rohkem puhkeaega, vanemad jällegi vähem.

Falesia on ise üpris väike "küla". Niisama meelelahutust siit otsida pole väga mõtet, mis on meile just hea, saame treeningute vahel kenasti taastuda. Suurem keskus Albufeira asub meist 7km kaugusel, sinna on plaanis ühel päeval koos minna ka.

Selline on siis meie esimene ülevaade laagris oldud ajast. Kuna internet on siin Eesti mõistes masendaval tasemel, ei ole piltide üleslaadimine sugugi lihtne tegevus! Annan siiski endast parima, et ka järgmistel päevadel meie seiklustest siin pisut juttu teha!